dinsdag 28 juli 2009

Gerard Joling (Hyves bericht)

Wat een turbulente week heb ik achter de rug zeg niet meer normaal. Wat een commotie over Engel van mijn Hart. Ik zit natuurlijk nog steeds heerlijk op Ibiza maar ook hier heeft de telefoon rood gloeiend gestaan. De hele Nederlandse pers heeft inmiddels gebeld en zo goed en kwaad als het kon heb ik een reactie gegeven.

Laat ik eerlijk zijn Angel of the Night bleef op de plank liggen bij producer en liedjesschrijver Edwin van Hoevelaak, tot dat hij 6 weken geleden in Oldenzaal bij het TROS Muziekfeest op het plein mij tegen het lijf liep en vroeg of ik het liedje niet eens wilde horen, want hij had er inmiddels ook een mooie Nederlandse tekst opgemaakt. Bovendien was hij ervan overtuigd dat ik de enige was die het liedje goed kon zingen. Uiteraard heb ik toen nog even bij hem gecheckt of niemand er problemen mee kon hebben als we Engel van mijn Hart zouden opnemen, aangezien Edwin ook de producer van Jeroen van de Boom is. Volgens Edwin vond Jeroen het zelfs heel erg leuk dat ik met zijn producer een paar demo?s ging opnemen en ik heb dat ook zelf van Jeroen bevestigd gekregen. Dat het dit liedje betrof, ging hem wel aan zijn hart. Uiteindelijk veroorzaakte dit hele gebeuren weer enorme commotie in Nederland.

Het was meer dan een storm in een glas water maar gelukkig is de wind weer gaan liggen! Engel van mijn Hart wordt wel de spectaculaire opening van For Your Eyves only in Spaarnwoude. Edwin van Hoevelaak heeft er inmiddels een indrukwekkende ouverture voor geschreven. De opening met dit indrukwekkende stukje muziek gecombineerd met de nodige specialeffects gaat het een grandioze opening worden. Ik zie het al helemaal voor me.

Voor de rest ben ik ook op vakantie het repetitie traject al ingegaan. Alle nummers heb ik cd opgestuurd gekregen zodat ik hier al kan oefenen. Voor sommige nummers moet de toonhoogte nog bepaald worden en het gedeelte voor het achtergrondkoor. Lekker op mijn bedje aan het zwembad, onder het genot van een wijntje gaat mij dat hier prima af al zeg ik het zelf. Het is een super leuke show geworden vind ik. Wil je er op Spaarnwoude nog bij zijn er zijn nog kaarten verkrijgbaar. Kijk dan op http://www.gerardjolinginconcert.nl/

Ik was nog helemaal vergeten te vertellen dat er gestemd kan worden op de artiesten van sterren.nl, de 3 artiesten met de meeste stemmen gaan door naar de finale. De finalisten worden bekend gemaakt op de persconferentie van FYEO volgende week!! Na dit persgebeuren kom ik nog bij jullie terug als er weer nieuws is.

Ook ik moet er aan geloven, ik kan er niet meer om heen. Vanaf vandaag heb ik ook Twitter. Dus als je wil weten wat ik doe en waar ik me allemaal mee bezig hou volg mij op www.twitter.com/gerardjoling
Ik moet nog een beetje uitvogelen hoe het precies werkt maar het gaat goed komen dat beloof ik!

Groetjes,

Geer

PS Zaterdag vaar ik met mijn eigen boot vol vrienden uit het vak weer mee tijdens de Amsterdam Pride. Zowel de boot als de gasten in vol ornaat. Ik heb er zin in!! Dus wie weet zie ik jullie zaterdag langs de route in Amsterdam.

Geen opmerkingen: