woensdag 5 november 2008

Artbags Bijenkorf Stop Aids Now!!

De ArtBags worden vanaf 28 november afgeleverd.

Dit jaar zijn er tassen van modeontwerper Jan Taminiau en kunstenaar Ton Schulten. Ook is er een Dance4life-bag voor jongeren. Deze is ontworpen door kunstenaar/radio-dj Ruud de Wild. De ontwerpers hebben belangeloos meegewerkt.

Ruud de Wild: 'Ik vind het een grote eer dat, door middel van mijn werk, ik een bijdrage kan leveren aan aidsbestrijding.'


Jan Taminiau: 'Ik werk graag mee aan dit goede doel omdat het mij na aan het hart ligt en ik graag een steentje bijdraag zodat het goede werk voortgezet kan worden om daarmee dit wereldwijde probleem uiteindelijk te kunnen overwinnen.'



Ton Schulten: 'Aids is een vreselijke ziekte en bedreiging. Ik zie het niet alleen als een eer, maar vooral als een plicht om daaraan, hoe bescheiden ook, een bijdrage te leveren. Een kleurige bijdrage die, naar ik hoop, ons positief stemt dat we aids uit de wereld kunnen verbannen.'


Op zaterdag 29 november worden de nieuwe ArtBags van STOP AIDS NOW! spectaculair gelanceerd met bekende Nederlanders in de Amsterdamse Bijenkorf.

Nieuw dit jaar is de ArtBag Catwalk! Op de parterre van de Bijenkorf worden om 14:00 uur de nieuwe ArtBags voor het eerst geshowd aan het publiek en de pers.

De Catwalk wordt in samenwerking met MTAmodels, Rob Peetoom Hair & Makeup, MAC cosmetics, Couturier Ronald Kolk en vele bekende Nederlanders vormgegeven, waaronder Hans Klok, Caroline de Bruijn en Erik de Vogel, Bridget Maasland, Hind, Tony Neef, Patty Zomers, Sander Foppele.

Alle partijen werken belangeloos mee aan de actie en dragen daarmee bij aan de internationale aidsbestrijding.

De productie van de tassen is wederom mogelijk gemaakt door de deelnemers van de Nationale Postcode Loterij. De totale opbrengst van de actie gaat naar projecten van STOP AIDS NOW! Inmiddels is er al meer dan €2.000.000,- naar verschillende projecten gegaan.

Geen opmerkingen: