zondag 17 augustus 2008

Olympische sporters Edith Bosch en Marilyn Agliotti nieuwe ambassadeurs Dutchypuppy


Olympische sporters Edith Bosch en Marilyn Agliotti nieuwe ambassadeurs Dutchypuppy




Stichting Dutchypuppy is versterkt met twee nieuwe ambassadeurs, beide deelneemsters aan de Olympische Spelen. Judoka Edith Bosch en hockeyster Marilyn Agliotti meldden zich spontaan bij de stichting, die werd opgericht door Bridget Maasland en zich inzet tegen honden- en kattenleed.




Edith Bosch: "Mijn passie en hobby naast mijn topsport is mijn hond Mila. Dutchypuppy volg ik al vanaf de oprichting van de stichting. Als ik iets kan betekenen als topsporter voor de honden en katten doe ik dat graag!" De judoka en trots baasje van boxer Mila komt woensdag uit in de klasse tot 70 kilo. Vier jaar geleden veroverde zij zilver in Athene en de verwachtingen zijn hooggespannen.




Datzelfde geldt voor hockeyster Marilyn Agliotti. Alle ogen zijn gericht op de spits en haar Nederlandse teamgenoten die meedoen in de mondiale top. Agliotti: "Ik houd erg van dieren, heb vroeger veel katten en honden gehad thuis in Zuid-Afrika. Nu heb ik twee katten uit het asiel. De spits speelde zondag haar eerste wedstrijd tegen Zuid-Afrika en scoorde eenmaal in de gewonnen wedstrijd.




Beide topsportsters zullen zich voor Dutchypuppy inzetten waar ze maar kunnen, voornamelijk bij projecten, evenementen en ter promotie van de stichting.




De Olympische sporters zijn niet de enige ambassadeurs van Dutchypuppy, ook Jim Bakkum en Sebastiaan Labrie zetten zich in voor de stichting. Sinds de oprichting eind 2005 steunt Dutchypuppy projecten in Roemeniƫ, Bosniƫ, Spanje en binnenkort volgt Portugal. In het voorjaar werd bekend dat Dutchypuppy zich ook inzet voor de katten met Dutchykitten.

Geen opmerkingen: