dinsdag 8 juli 2008

Digitale kijker kiest voor Totaal TV




Digitale kijker kiest voor Totaal TV

De nieuwe tv-gids Totaal TV - sinds 1 januari op de markt - laat in het eerste kwartaal van 2008 een oplagestijging zien van maar liefst 58%. Dit blijkt uit officiĆ«le cijfers van het oplage instituut (HOI). Totaal TV verkocht in dit kwartaal een gemiddelde van 71.000 exemplaren per editie. Opmerkelijk, want de markt van tv-gidsen laat al jaren een structurele daling zien, in het eerste kwartaal van 2008 was dit –2,7%.

Op 1 januari werd de tv-gids TV Satellite opnieuw gelanceerd onder de naam Totaal TV en sprong daarmee in de markt van de digitale kijker. Daar waar de traditionele tv-bladen een zenderaanbod bieden van 60 tot 70 zenders, biedt Totaal TV een overzicht van 105 zenders. Het aantal digitale kijkers stijgt sterk, inmiddels al 44% van de huishoudens in Nederland. Met deze groei is er ook steeds meer behoefte naar informatie over zenders ontstaan die niet in de traditionele tv-bladen worden genoemd.

In Totaal TV is er daarnaast elke twee weken ruim aandacht voor alle ontwikkelingen rond het tv-kijken van nu, zoals digitale televisie en de laatste snufjes op het gebied van mobiele telefoons, flatscreens, sound-systems, gadgets en navigatieapparatuur. Daarnaast is er speciale aandacht voor de satellietkijkers met in elk nummer tests van apparatuur, per kwartaal een frequentiebijlage en de nieuwste ontwikkelingen op schotelgebied.

Geen opmerkingen: