woensdag 18 mei 2011

Swarovski komt met tweede herencollectie voor herfst/winter 2011/2012




In de zomer van 2010 zag Swarovski’s eerste collectie sieraden en accessoires voor mannen het licht; de expertise van ’s werelds grootste producent van geslepen kristal was hierin duidelijk zichtbaar. Aan de bestaande thema’s worden nu nieuwe ambitieuze modellen en moderne lijnen toegevoegd, met innovatieve stukken die kenmerkend zijn voor Swarovski’s streven naar innovatie en perfectie. De collectie is verkrijgbaar vanaf september 2011 bij een groot aantal van de 1900 verkooppunten overal ter wereld.


’N the Skull

‘Met de eerste collectie hebben we de basis gelegd voor een subtiel, tijdloos ontwerp. Nu komen we met de ’N the Skull’-lijn om de creatieve grenzen van onze herencollectie te verleggen. Schedels zijn immens populair in de wereld van de mannelijke rockmuziek. Voor Swarovski is het misschien een wat onverwacht thema. Maar dankzij het speciale kristal en het speelse ontwerp is het een persoonlijke signatuur van het merk geworden,’ vertelt Creative Director Nathalie Colin.

Speciaal voor de lancering van de nieuwe producten is er een unieke, volledig facetgeslepen zwarte schedel ontwikkeld. De ton-sur-ton-kristallen in het gebit steken duidelijk af bij deze exclusieve steen.

Het collier met opvallende hanger is nog een voorbeeld uit deze op rock geïnspireerde collectie. Twee brede colliers met ultramannelijke schakels, afgewerkt met ruthenium, verfraaien de hanger, die is versierd met accenten in kristalpavé en zwarte lak. Het kortere collier is afneembaar en kan als armband worden gedragen, zonder iets af te doen aan de trendy, eigentijdse stijl.

Voor een meer onderkoelde look is de schedelhanger ook in een kleiner formaat verkrijgbaar aan een fijn ruthenium collier of aan een sleutelring.

Interieurdecoratie

Voor het eerst komt Swarovski nu ook met een nieuwe interpretatie van zijn sieraden: als interieurdecoratie. De unieke expertise van het bedrijf komt duidelijk terug in deze twee stukken die uit één blok kristal zijn gemaakt. Beide verbeelden een schedel van unieke proporties.

De schedel staat hier weer centraal als dramatisch decoratiestuk en is verkrijgbaar in twee maten. De kleine en grote versie van de ’N the Skull’ zijn helemaal van zwart, facetgeslepen kristal gemaakt. Ze hebben dezelfde exclusieve vorm en acht of tien tanden van ton-sur-ton-kristallen. Het gezicht heeft een ruthenium afwerking.

‘Phase’-hanger



De magnifieke ‘Phase’-hanger in de vorm van een tijgertand vormt het sluitstuk van de collectie. De tand is van zwart facetgeslepen kristal bezet met zilver met rhodium toplaag en een matte en gepolijste afwerking.

‘Punk’ ring

De ‘Punk’ ring bestaat uit een grote, rechthoekige facetgeslepen kristal op een gematteerde ring, met in gotische letters ‘Swan’ erop. De tekst is transparant en daardoor elegant en bescheiden. ‘Swan’ is de achternaam van een Fransman uit het werk van Proust en is daarnaast een poëtisch eerbetoon aan het Swarovski-logo. Elk stuk is van zwart, facetgeslepen kristal gemaakt, en daarmee sluit het nieuwe thema perfect aan op de eerste herencollectie van Swarovski.

In 1895, verhuisde Daniel Swarovski, een Boheemse uitvinder en idealist, naar het dorpje Wattens in Tirol (Oostenrijk), met zijn pas uitgevonden machine voor het slijpen en polijsten van kristalstenen voor sieraden. Dit vormde het begin van een revolutie in de modewereld. Sindsdien is Swarovski uitgegroeid tot ’s werelds meest vooraanstaande producent van precisiegeslepen kristal, voor modeaccessoires, sieraden en – meer recent – verlichting, architectuur en interieurtoepassingen.

Tegenwoordig heeft de onderneming, nog steeds een familiebedrijf en geleid door familieleden van de vierde en vijfde generatie, een personeelsbestand van ongeveer 23.000 werknemers. De groep heeft een wereldwijde afzetmarkt en is in meer dan 120 landen vertegenwoordigd. In 2010 bedroeg de omzet 2,06 miljard euro. Swarovski bestaat uit twee hoofdbedrijven, waarvan het ene afzonderlijke elementen vervaardigt en verkoopt, en het andere kant-en-klare designproducten creëert. Swarovski kristallen zijn een essentieel ingrediënt geworden van internationaal design. Sinds 1965 is Swarovski betrokken bij de industrie voor exclusieve sieraden met zijn precisiegeslepen edelstenen en synthetische stenen. Swarovski’s eigen accessoire-, sieraden- en woondecoratielijnen, die de creativiteit laten zien die de kern vormt van de onderneming, worden via meer dan 1900 Swarovski verkooppunten in alle grote modehoofdsteden verkocht.

De Swarovski Crystal Society telt wereldwijd bijna 325.000 leden - verwoede verzamelaars van de beroemde kristallen figuren. In 1995 werd in Wattens de Swarovski Kristallwelten geopend, het multimedia kristalmuseum ter ere van Swarovski’s wereld van innovatie en inspiratie.


Geen opmerkingen: