Kim van Kooten en Henk van Os helpen Omroep C op tv
Schrijfster en actrice Kim van Kooten, kunsthistoricus Henk van Os en schrijfster Nelleke Noordervliet treden toe tot het gezelschap van ambassadeurs van Omroep C. Ook zij vinden het van het grootste belang dat kunst en cultuur voldoende aan bod komt bij de publieke omroep en niet wordt verdreven naar de randen van de uitzendschema’s.
Kunst- en cultuurprogramma’s worden bij de publieke omroep ernstig bedreigd door de mogelijke toetreding van Wakker Nederland en PowNed (GeenStijl), beiden onderdeel van de Telegraaf Mediagroep, in combinatie met de groei van ouderenomroep MAX en de mogelijke continuering van Llink. De doelstelling van deze omroepen is immers een volstrekt andere dan die van C. De bestaande omroepen verliezen door hun komst, resp. groei zendtijd en middelen, waardoor het aanbod van producties over kunst- en cultuur over de hele linie vermindert.
Janine Jansen, Jeroen Krabbé, Erwin Olaf, Halina Reijn en Johanna ter Steege traden al op als ambassadeur van Omroep C.
“Het lijkt me zo leuk om vaker mensen op televisie te zien die echt wat kunnen. Die nadenken voor ze wat zeggen. En dat ze daar dan ook echt de (zend)tijd voor krijgen. Die verdienen alle hulp en steun, die Omroep C ze kan geven”, aldus Kim van Kooten.
Omroep C heeft nog tot 1 april om de benodigde 50.000 leden te halen. De teller staat momenteel op ruim 25.000 leden.
www.omroepc.nl
--------------------------------------------------------------------------------
Het initiatief tot de oprichting van Omroep C is in 2006 genomen door Ad ’s-Gravesande en Kees van Twist om meer zendtijd te verwerven voor de verspreiding van kunst en cultuur via alle beschikbare publieke media én om cultuurdeelname te bevorderen.
www.omroepc.nl
--------------------------------------------------------------------------------
Het initiatief tot de oprichting van Omroep C is in 2006 genomen door Ad ’s-Gravesande en Kees van Twist om meer zendtijd te verwerven voor de verspreiding van kunst en cultuur via alle beschikbare publieke media én om cultuurdeelname te bevorderen.
Het lidmaatschap kost € 12 per jaar, leden t/m 26 jaar betalen slechts € 6.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten