AVRO HEEFT RUIM 80.000 KUNST- EN CULTUURLEDEN
Het aantal kunst- en cultuurleden van de AVRO is het afgelopen jaar met maar liefst 50% sterk gestegen. Momenteel zijn er al ruim 80.000 mensen die alleen al vanwege het kunst, cultuur en musical aanbod van de AVRO specifiek lid zijn geworden van AVRO Kunst & Cultuur.
De sterke groei onderstreept overduidelijk de resultaten van een vorig jaar gehouden representatief onderzoek waaruit blijkt dat de kijkers en luisteraars de AVRO zien als dé omroep die de meeste aandacht besteedt aan kunst, cultuur en klassieke muziek.
AVRO Directeur Willemijn Maas: “Ik ben erg blij dat steeds meer mensen herkennen dat kunst en cultuur één van de speerpunten van de AVRO is en dat ook daadwerkelijk willen ondersteunen met een lidmaatschap. Het geeft ook aan dat ons programmabeleid, dat zich richt op mensen die kunst en cultuur een warm hart toedragen steeds meer vruchten begint af te werpen. De AVRO is grootaanbieder van kunst en cultuur en wil dit nog lang blijven doen voor een breed publiek, dat niet alleen onze programma’s waardeert maar ook geniet van de vele evenementen die wij jaarlijks organiseren”.
Ook in het afgelopen seizoen zijn aan het brede cultuurpakket van de AVRO nieuwe programma’s toegevoegd, zoals bijvoorbeeld het wekelijkse tv cultuurmagazine Opium. Verder stond de AVRO i.s.m Radio 4 in oktober uitgebreid stil bij het 120 jarig jubileum van het Koninklijk Concertgebouworkest (KCO) en de afgelopen week bij de 80ste verjaardag van Bernard Haitink. Twee zeer succesvolle crossmediale projecten waarvan vele honderdduizenden mensen hebben genoten en massaal gebruik hebben gemaakt van de gratis downloads van concerten op Internet. Ook werd de AVRO media partner van het YouTube Symphony Ochestra. De samenwerkingsverbanden met Het Concertgebouw, het Koninklijk Concertgebouworkest en het Muziekcentrum van de Omroep met Jaap van Zweden als chef dirigent worden gecontinueerd.
Komende zomer staan er weer uitgebreide crossmediale reportages op stapel van Het Oerol Festival op Terschelling, het Festival Classique in Den Haag en het Prinsengrachtconcert in Amsterdam. In het najaar gaat de AVRO op het gebied van de musical weer zoek naar de hoofdrolspeler van een nieuwe musical: Mary Poppins.
Het aantal kunst- en cultuurleden van de AVRO is het afgelopen jaar met maar liefst 50% sterk gestegen. Momenteel zijn er al ruim 80.000 mensen die alleen al vanwege het kunst, cultuur en musical aanbod van de AVRO specifiek lid zijn geworden van AVRO Kunst & Cultuur.
De sterke groei onderstreept overduidelijk de resultaten van een vorig jaar gehouden representatief onderzoek waaruit blijkt dat de kijkers en luisteraars de AVRO zien als dé omroep die de meeste aandacht besteedt aan kunst, cultuur en klassieke muziek.
AVRO Directeur Willemijn Maas: “Ik ben erg blij dat steeds meer mensen herkennen dat kunst en cultuur één van de speerpunten van de AVRO is en dat ook daadwerkelijk willen ondersteunen met een lidmaatschap. Het geeft ook aan dat ons programmabeleid, dat zich richt op mensen die kunst en cultuur een warm hart toedragen steeds meer vruchten begint af te werpen. De AVRO is grootaanbieder van kunst en cultuur en wil dit nog lang blijven doen voor een breed publiek, dat niet alleen onze programma’s waardeert maar ook geniet van de vele evenementen die wij jaarlijks organiseren”.
Ook in het afgelopen seizoen zijn aan het brede cultuurpakket van de AVRO nieuwe programma’s toegevoegd, zoals bijvoorbeeld het wekelijkse tv cultuurmagazine Opium. Verder stond de AVRO i.s.m Radio 4 in oktober uitgebreid stil bij het 120 jarig jubileum van het Koninklijk Concertgebouworkest (KCO) en de afgelopen week bij de 80ste verjaardag van Bernard Haitink. Twee zeer succesvolle crossmediale projecten waarvan vele honderdduizenden mensen hebben genoten en massaal gebruik hebben gemaakt van de gratis downloads van concerten op Internet. Ook werd de AVRO media partner van het YouTube Symphony Ochestra. De samenwerkingsverbanden met Het Concertgebouw, het Koninklijk Concertgebouworkest en het Muziekcentrum van de Omroep met Jaap van Zweden als chef dirigent worden gecontinueerd.
Komende zomer staan er weer uitgebreide crossmediale reportages op stapel van Het Oerol Festival op Terschelling, het Festival Classique in Den Haag en het Prinsengrachtconcert in Amsterdam. In het najaar gaat de AVRO op het gebied van de musical weer zoek naar de hoofdrolspeler van een nieuwe musical: Mary Poppins.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten