NET 5 viert de hele maand maart 2009 het 10-jarig jubileum van de zender. In het afgelopen decennium is NET 5 uitgegroeid tot een zender die als geen ander bekend staat om zijn vernieuwende en onderscheidende dramaseries. Naast typisch Nederlandse series als De co-assistent en S1NGLE, zijn ook internationale hitseries als Grey’s Anatomy en Desperate Housewives niet weg te denken van NET 5. De zender grijpt het 10-jarig bestaan aan om de kijkers te bedanken voor hun loyaliteit en geeft daarom heel veel prijzen weg. Deze zijn vanaf 1 maart te winnen via www.10jaarnet5.nl. Daarnaast krijgt NET 5 de hele maand een feestelijke ‘look and feel’.
Op 1 maart 1999 startte NET 5 als tweede SBS-zender met uitzenden. NET 5 is groot geworden als eerste commerciële doelgroepzender, met vrouwen tussen de 20 en 34 jaar als focus. In 2008 was het marktaandeel in deze doelgroep 10,2%.
Vooral de aankoop en programmering van Sex and the City vanaf 2001 droeg bij aan de kwalificatie van meest vrouwelijke zender van Nederland. Vanaf 2002 werd onderscheidend drama van eigen bodem aan de programmering toegevoegd in de vorm van Meiden van de Wit, gevolgd door onder andere Evelien, Julia’s Tango, De co-assistent en S1NGLE. En met Verborgen Gebreken brengt NET 5 dit voorjaar opnieuw kwaliteitsdrama van Nederlandse makelij.
Naast dergelijke kenmerkende programma’s, heeft NET 5 ook diverse ‘gezichten’ aan zich verbonden. Anno 2009 zijn dat Erik van der Hoff, Jennifer Hoffman, Katja Römer-Schuurman en Art Rooijakkers.
NET 5 heeft ervoor gekozen om in de jubileummaand de kijkers te bedanken voor de afgelopen 10 jaar door via een speciale website, te weten www.10jaarnet5.nl, honderden prijzen weg te geven. Onder de prijzen zijn een scooter, een diamanten ring, een citytrip naar Londen en notebook computers. Ook kan er een groot aantal dvd-boxen van Nederlandse en internationale NET 5-series gewonnen worden, naast diverse andere échte NET 5-prijzen. De kijker kan bovendien haar of zijn NET 5-kennis testen op de site en de voorbije 10 jaar herbeleven via speciale fotogallery’s. Uiteraard is ook op de zender zelf te zien dat NET 5 jubileert via speciale, feestelijke promo’s en vormgeving.
Op 1 maart 1999 startte NET 5 als tweede SBS-zender met uitzenden. NET 5 is groot geworden als eerste commerciële doelgroepzender, met vrouwen tussen de 20 en 34 jaar als focus. In 2008 was het marktaandeel in deze doelgroep 10,2%.
Vooral de aankoop en programmering van Sex and the City vanaf 2001 droeg bij aan de kwalificatie van meest vrouwelijke zender van Nederland. Vanaf 2002 werd onderscheidend drama van eigen bodem aan de programmering toegevoegd in de vorm van Meiden van de Wit, gevolgd door onder andere Evelien, Julia’s Tango, De co-assistent en S1NGLE. En met Verborgen Gebreken brengt NET 5 dit voorjaar opnieuw kwaliteitsdrama van Nederlandse makelij.
Naast dergelijke kenmerkende programma’s, heeft NET 5 ook diverse ‘gezichten’ aan zich verbonden. Anno 2009 zijn dat Erik van der Hoff, Jennifer Hoffman, Katja Römer-Schuurman en Art Rooijakkers.
NET 5 heeft ervoor gekozen om in de jubileummaand de kijkers te bedanken voor de afgelopen 10 jaar door via een speciale website, te weten www.10jaarnet5.nl, honderden prijzen weg te geven. Onder de prijzen zijn een scooter, een diamanten ring, een citytrip naar Londen en notebook computers. Ook kan er een groot aantal dvd-boxen van Nederlandse en internationale NET 5-series gewonnen worden, naast diverse andere échte NET 5-prijzen. De kijker kan bovendien haar of zijn NET 5-kennis testen op de site en de voorbije 10 jaar herbeleven via speciale fotogallery’s. Uiteraard is ook op de zender zelf te zien dat NET 5 jubileert via speciale, feestelijke promo’s en vormgeving.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten