Arno Otto benoemd tot directeur nieuwe media van RTL Nederland
Arno Otto (35) zal per 1 maart 2009 de directie van RTL Nederland compleet maken als directeur nieuwe media. Otto is afkomstig van AdLINK Group waar hij als commercieel directeur voor Europa onder andere verantwoordelijk was voor sales, product management en product development. Naast zijn expertise op internationale markten, was hij in Nederland verantwoordelijk voor de lancering van DoubleClick. Tevens is hij oud-voorzitter van IAB (Internet Advertising Bureau) in Nederland.
Bert Habets, CEO van RTL Nederland over de aanstelling van Arno Otto: “Met de komst van Arno Otto is een belangrijke plek binnen de directie vervuld en ik ben blij dat het RTL is gelukt om deze professional weer in te zetten op de Nederlandse markt. Met zijn relevante en rijke ervaring op het gebied van nieuwe media en zijn sterke persoonlijkheid kan hij de nieuwe media tak binnen RTL naar een hoger niveau tillen en daarmee concrete invulling geven aan onze nieuwe strategie. Het is een belangrijke stap in de groei van RTL als krachtig allround multimedia bedrijf.”
Arno Otto over zijn benoeming tot directeur nieuwe media bij RTL Nederland: “RTL is leading in radio en televisie. De hedendaagse mediaconsumptie laat zien dat qua bereik de ochtend wordt beheerst door radio, de avond door televisie en overdag laat Internet al enige tijd alle andere mediumtypes achter zich. Daar ligt mijn expertise en ik heb enorm veel zin en vertrouwen om, met behulp van de powerbrands en de media professionals die RTL in huis heeft, die brug bij RTL te bouwen.”
Geen opmerkingen:
Een reactie posten