donderdag 11 maart 2010

Jan Smit reageert voor het eerst op ‘Alles Is Weg’:

Jan Smit reageert voor het eerst op ‘Alles Is Weg’:
‘Daar was niets van gelogen!’

Zanger Jan Smit heeft in het jongerenblad Hitkrant voor het eerst gereageerd op het interview dat zijn moeder Gerda gaf na zijn breuk met Yolanthe Cabau van Kasbergen. Toen haar vorig jaar in dit bewuste gesprek werd gevraagd wat Yolanthe had meegenomen, antwoordde moeder Smit verbolgen en met overslaande stem: ‘Alles! Alles is weg!’ Inmiddels is dit een klassieke, veel geïmiteerde uitspraak geworden en er werd zelfs een rap van gemaakt.

In Hitkrant vertelt Jan, die inmiddels alweer enige tijd gelukkig is met zijn vriendin Liza: ‘Toen ik dat interview met mijn moeder voor het eerst op tv zag, moest ik er eigenlijk wel om lachen. Zo kende ik haar helemaal niet! Ze wilde namelijk nooit op tv (…) maar in dit geval zat ze daar ook meer als een bezorgde moeder die voor haar zoon opkwam. Ik vond dat vooral heel moedig. ‘Alles is weg’ is inmiddels een begrip geworden in Nederland. Het wordt vaak gebruikt en herhaald en het is toch maar mijn moeder die het heeft bedacht. Ik heb wel eens gedacht om een liedje met die titel te maken, maar dat vond ik uiteindelijk toch te lullig voor haar. Kortom: ik ben trots op de uitspraak ‘alles is weg’ want het was niet zomaar een uitspraak, maar ook een feit. Er was niets van gelogen!

Het volledige interview is te lezen in de editie van Hitkrant die vanaf vandaag in de winkel ligt.

Geen opmerkingen: